| Home || Onderwijs || Aanmelden || Schoolgeld || Het team || Stichting Camelot |

Marjan Kolk

Ik ben Marjan Kolk en ik ben oprichter van deze school. Toen mijn zoontje Stijn de leeftijd had dat we ons moesten gaan oriënteren op een school, kwam ik erachter dat eigenlijk geen enkele school voldeed aan de wensen die ik voor hem had. Uiteindelijk heeft deze zoektocht geleidt tot het ontstaan van BBS de Verwondering.

Met het beginnen van een eigen school, probeer ik mijn droom te realiseren en mijn wensen voor de kinderen uit te laten komen. Ik wens elk kind toe dat hij/zij op school:

  • zichzelf kan en mag zijn
  • leert van en in de natuur
  • lekker kan spelen
  • creatief bezig kan zijn
  • zichzelf leert kennen
  • een warme, veilige omgeving heeft

Samengevat: leren met hart, hoofd en handen in en van de natuur in een fijne omgeving! Is dat nu zoveel gevraagd?

Afgelopen september hebben we onze deuren geopend. We hebben een mooie start gemaakt. De komende jaren zal de uitwerking van onze visie en mijn droom, steeds meer vorm krijgen. We zijn een startende, lerende school en ik ben trots op wat we al hebben bereikt.

Naast oprichter van deze school, organiseer ik de bedrijfsvoering. Dit betekent eigenlijk dat ik alles doe, behalve het onderwijs zelf. Hier zijn de leerkrachten voor.

Ik hoop jullie eens te ontmoeten en jullie deelgenoot te maken van het realiseren van mijn droom. Samen kunnen we het onderwijs mooier maken!

 

Monique van der Zalm

Mijn naam in Monique van der Zalm en ben sinds augustus 2017 verbonden aan BBS de Verwondering. Ik werk met de kinderen die in klas 3 (groep 5) zitten.

Na enkele jaren werkzaam te zijn geweest op een vrijeschool, is mijn werk op “de Verwondering” een nieuwe uitdaging. De ervaring die ik heb opgedaan, zet ik in om de kinderen, die bij ons op school komen, op weg te helpen in hun ontwikkeling.

Doordat we de natuur vlakbij hebben, zitten we niet alleen in de klas, maar trekken we er ook elke dag op uit. Wat heeft het Mensinghebos ons veel te bieden! Elke dag doen we nieuwe ontdekkingen en wat leren we er veel. Niet alleen van de natuur zelf, maar ook tijdens het spel, het zoeken naar, enz., enz. Daarnaast spelen de seizoenen en het weer een belangrijke rol. Wat doet bijvoorbeeld de wind met de bomen? Wat is het verschil in een stukje bos wat in de zon ligt of in de schaduw? Waaruit groeien de blaadjes? Hoe bouwen we een hut? Hoe klim je in een boom en hoe kom je er weer uit?

Daarnaast vind ik het werken vanuit de antroposofische gedachte prettig. Werken door hoofd, hart en handen aan te spreken. Elk van de drie is even belangrijk, de gehele mens wordt daardoor aangesproken. Daar kun je een creatief, sociaal, en slim mens door worden. Het is fijn om daar samen met de kinderen aan te kunnen werken. Wat past wel en wat past niet? Hoe zou het anders kunnen? Kunnen we een oplossing bedenken voor een uitdaging. En daarbij blijf je als leerkracht jezelf ook steeds verder ontwikkelen.

Kortom, elke dag verwonderen we ons.

Ik nodig u graag uit om eens een kijkje te komen nemen bij ons op school. Dat kan via een afspraak of tijdens een inloopmiddag. Komt u zich ook verwonderen?

 

Marielle Plat

(tekst volgt binnenkort)